Powered By Blogger

vineri, 10 decembrie 2010

Am invatat

Am învăţat -că nu poţi face pe cineva să te iubească.
Tot ce poţi face este să fii cineva
care poate fi iubit.
Restul depinde de ceilalţi.
Am învăţat-că oricât mi-ar păsa mie,
altora s-ar putea să nu le pese.
Am învăţat -că durează ani să câştigi încrederea
şi doar câteva secunde pentru a o pierde.
Am învăţat -că nu contează ce ai în viaţă,
ci pe cine ai în viaţa ta.
Am învăţat -că te descurci folosindu-ţi farmecul circa cincisprezece minute.
După accea, ar fi bine să ştii ceva.
Am învăţat -că nu trebiue să te compari
cu cât de bine pot alţii să facă,
ci cu cât poţi tu să faci.
Am învăţat -că nu contează ce li se întâmplă oamenilor,
ci contează ce fac ei cu ceea ce li se întâmplă.
Am învăţat -că poţi face ceva într-o clipă,
care să te îndurereze toată viaţa.
Am învăţat -că oricât de subţire ai tăia,
întotdeauna sunt două feţe.
Am învăţat -
că îmi ia mult timp pentru a deveni
persoana care vreau să fiu.
Am învăţat -că este mult mai uşor să reacţionezi
decât să gândeşti.
Am învăţat -că întotdeauna trebuie să te desparţi de cei dragi cu cuvinte calde.
Ar putea fi ultima oară când îi vezi.
Am învăţat -că poţi continua încă mult timp
după ce te gândeşti că nu mai poţi.
Am învăţat -că suntem responsabili de ceea ce facem,
indiferent de cum ne simţim.
Am învăţat -că ori îţi controlezi atitudinea,
ori te controlează ea pe tine.
Am învăţat -că indiferent cât de aprinsă o relaţie la început,
pasiunea se stinge
şi ar fi bine să existe altceva care să îi ia locul.
Am învăţat-că eroi sunt cei care fac ce trebuie,
când trebuie, indiferent de consecinţe.
Am învăţat -că a învăţa să ierţi necesită practică.
Am învăţat -că sunt oameni care te iubesc,
dar nu ştiu s-o arate.
Am învăţat -că banii sunt o modalitate jalnică de a fi echitabil.
Am învăţat -că împreună cu prietenul cel mai bun
pot face orice sau nimic
şi să ne simţim grozav.
Am învăţat -că uneori oamenii care te aştepţi să te lovească
atunci când eşti jos
sunt cei care te ajută să te ridici.
Am învăţat -că atunci când am o supărare,
am dreptul să-mi arăt supărarea,
dar asta nu-mi dă şi dreptul la răutate.
Am învăţat -că prietenia adevărată continua să existe
chiar şi la distanţă.
Iar asta este valabil şi pentru dragostea adevărată.
Am învăţat -că, dacă cineva nu te iubeşte cum ai vrea tu,
nu înseamnă că nu te iubeşte din tot sufletul.
Am învăţat -că maturitatea are de-a face mai mult cu tipurile de experienţe
pe care le-ai avut şi ce ai învăţat din ele,
şi mai puţin cu numărul zilelor de naştere pe care le-ai aniversat.
Am învăţat -că niciodată nu trebuie să-i spui unui copil
că visele lui sunt improbabile sau ciudate.
Puţine lucruri sunt mai umilitoare
şi ar fi o tragedie dacă te-ar crede.
Am învăţat -că familia nu-ţi va fi întotdeauna aproape.
Poate părea ciudat, dar oameni care nu-ţi sunt rude
pot să aibă grijă de tine şi să te iubească şi să te înveţe
să ai din nou încredere în oameni.
Familiile nu sunt biologice.
Am învăţat -că indiferent cât de bun iţi este un prieten,
oricum te va răni din când în când,
iar tu trebuie să-l ierţi pentru asta.
Am învăţat -că nu este întotdeauna de ajuns să fii iertat de alţii.
Câteodată trebuie să înveţi să te ierţi pe tine însuţi.
Am învăţat -că indiferent cât de mult suferi,
lumea nu se va opri în loc pentru durerea ta.
Am învăţat -că trecutul şi circumstanţele pot influenţa ceea ce suntem,
dar suntem responsabili pentru ceea ce vom deveni.
Am învăţat -că uneori, când doi prieteni ai mei se ceartă,
trebuie să iau partea unuia dintre ei,
chiar dacă nu vreau.
Am învăţat -că dacă doi oameni se ceartă,
nu înseamnă că nu se iubesc.
Iar dacă nu se ceartă,
nu înseamnă că se iubesc.
Am învăţat -că uneori trebuie să pui persoana pe primul loc
şi nu faptele sale.
Am învăţat -că nu e nevoie să schimbăm prietenii
dacă înţelegem că prietenii se schimbă.
Am învăţat -că nu ar trebui să fii nerăbdător să afli un secret.
Ţi-ar putea schimba viaţa pentru totdeauna.
Am învăţat -că doi oameni pot privi acelaşi lucru
şi pot vedea ceva total diferit.
Am învăţat -că indiferent cât încerci să-ţi protejezi copiii,
la un moment dat tot vor avea de suferit
şi tu vei suferi.
Am învăţat -că sunt multe feluri de a te îndrăgosti
şi de a rămâne îndrăgostit.
Am învăţat -că indiferent de consecinţe,
cei care sunt cinstiţi cu ei înşişi
ajung departe în viaţă.
Am învăţat-că indiferent câţi prieteni ai,
dacă le eşti sprijin,
tot te vei simţi singur şi pierdut
atunci când ai mai mare nevoie de ei.
Am învăţat -că viaţa îţi poate fi schimbată în câteva ore
de către oameni care nici nu te cunosc.
Am învăţat -că şi atunci când crezi că nu mai ai nimic de dat,
când te strigă un prieten,
vei putea găsi puterea de a-l ajuta.
Am învăţat -că scrisul, ca şi vorbitul,
pot uşura durerile sufleteşti.
Am învăţat -că paradigma în care trăim
nu este tot ce ne este oferit.
Am învăţat -că diplomele de pe perete
nu te fac o fiinţă umană decentă.
Am învăţat -că oamenii la care ţii cel mai mult în viaţa ta
îţi sunt luaţi prea repede.
Am învaţat-că deşi cuvântul “iubire” are mai multe sensuri,
îşi pierde valoarea când e folosit prea mult.
Am învaţat -că este greu să-ţi dai seama
unde să tragi linie între a fi amabil
pentru a nu răni sentimentele oamenilor
şi a susţine ceea ce crezi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu